Bureau Buhrs is door de gemeente Den Haag en Retailpunt gevraagd voor de begeleiding bij het positioneren en profileren van de winkelgebieden in de stad. Den Haag heeft met haar actieprogramma ‘Den Haag Winkelstad 2015-2018’ een ambitieuze visie uitgesproken: gaan excelleren met haar karakteristieke winkelstraten en –gebieden. Den Haag moet het New York van Nederland worden als het aankomt op winkelen. Daarnaast wil Den Haag voorloper zijn in Nederland op het gebied van Smart Shopping.
Om de ambitieuze visie te realiseren, zijn twaalf pijlers benoemd. Een van de pijlers is ‘profilering winkelgebieden’, waarbij elk winkelgebied een duidelijke en onderscheidende identiteit moet krijgen en dit moet uitdragen. Bureau Buhrs gaat o.a. in interactieve workshops winkeliersverenigingen en andere stakeholders van de winkelgebieden ondersteunen in het (verder) ontwikkelen van hun positionering en marketingstrategie. Tijdens de eerste workshop staat de positionering centraal. Aan de hand van de brandbox formuleren de deelnemers de gewenste positionering. Deze werkt Bureau Buhrs vervolgens uit in een brandsheet, die de basis vormt voor de branding en het marketingcommunicatieplan die in een tweede workshop worden uitgewerkt. Tijdens de workshops maken we gebruik van onze beproefde methodiek ‘Winkelgebieden: uit de brand into branding’.